Continutul Principal

Sedința Camerei Deputaților din 26 septembrie 2018

Data: 16 noiembrie 2018 |  Autor:

Declaraţii politice şi intervenţii ale deputaţilor:   Mihaela Huncă – declaraţie politică având ca obiect Depersonalizarea profesiei didactice, prin atribuirea unor sarcini incompatibile cu standardele şi competenţele ei – serviciul pe şcoală;

Doamna Mihaela Huncă:

„Depersonalizarea profesiei didactice, prin atribuirea unor sarcini incompatibile cu standardele şi competenţele ei – serviciul pe şcoală”

„Managementul de criză”, care caracterizează învăţământul românesc, produce veritabile anomalii prin atribuirea legiferată a unor responsabilităţi incompatibile cu profesia didactică. Atât presa, cât şi oamenii şcolii au semnalat, în repetate rânduri, aceste abateri de la normalitate, în speranţa că îşi vor găsi rezolvarea. Inutil demers, deşi rezolvarea multora dintre ele este extrem de simplă. De pildă, un ordin de ministru ar fi fost suficient pentru a abroga aberantul articol 50 din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, articol care impune cadrelor didactice efectuarea serviciului pe şcoală. Oricât de seducător ar suna această dispoziţie pentru unii, realitatea este că ea nu poate fi aplicată eficient, fără riscuri majore.

Dincolo de imposibilitatea pentru un individ de a se afla în mai multe locuri în acelaşi timp – ubicuitatea este o trăsătură a divinităţii, nu a profesorului român -, ce pregătire de specialitate sau formare specifică are un cadru didactic pentru a supraveghea simultan, în timpul unei pauze, peste o sută de elevi aflaţi în 6-7 săli de clasă diferite şi, la nevoie, pentru a plonja cu promptitudine în mijlocul unui eventual incident?

Domnul ministru Popa îşi imaginează cumva un corp profesoral alcătuit din profesionişti în intervenţii rapide? Sau, poate, ministerul pe care îl conduce urmează să propună, eventual, prin casele corpului didactic, cursuri de formare privind managementul pazei şi protecţiei, în locul managementului instituţional sau al clasei de elevi.Cert este că nimeni nu are dreptul să jignească prin această responsabilizare absurdă o categorie profesională a cărei menire esenţială este pregătirea pentru viaţă a copiilor noştri. Sper ca domnul ministru al educaţiei să dea dovadă de înţelepciune şi să înţeleagă rolul şi rostul unui profesor în societate!

 

ABONEAZĂ-TE LA NOUTĂȚILE PRO ROMÂNIA

Prețuim și respectăm datele cu caracter personal. Pentru mai multe informații, citește Politica de confidențialitate.